Google a eliminat două extensii Chrome care te încărcau cu reclame

de: Alexandru Puiu
21 01. 2014

Cu toate că multe ascund un grad sporit de funcţionalitate suplimentară, nu toate au un efect pozitiv asupra navigării pe internet.

În magazinul virtual de extensii , este imposibil să nu găsiţi ceva de care aveaţi nevoie realmente. Nu contează că este o extensie pentru blocat pop-up-uri sau pentru un management mai eficient al semnelor de carte. Important este că popularitatea browser-ului Google este legată într-un mod semnificativ de această componentă.

Din păcate, nu toate extensiile sunt perfecte, iar unele, cu un comportament maliţios, reuşesc câteodată să-şi facă prezenţa în Chrome Web Store. În acest caz, este vorba de două exemple care, după o lungă perioadă în care v-au făcut viaţa mai uşoară, s-au transformat subit în nişte unelte pentru marketing agresiv. Mai precis, Add to Feedly şi Tweet This Page sunt două extensii Chrome care scanează paginile pe care vă aflaţi şi înlocuiesc link-urile utile cu adrese încărcate de reclame.

Pentru a înţelege mai bine modul în care o extensie foarte utilă a ajuns să vă consume resurse şi energie, a fost contactat Amit Agarwal, creatorul Add to Feedly. Acesta din urmă a afirmat că cineva i-a oferit o sumă de bani semnificiativă, de câteva mii de dolari, pentru o extensie pe care a creat-o într-o singură oră. Ulterior momentului în care a făcut tranzacţia, a monitorizat să vadă ce se întâmplă cu creaţia sa. După o perioadă în care nu a văzut nici o schimbare, a observat că aceeaşi extensie ajunsese acum să servească reclame ascunse în pagini web obişnuite. Deşi este foarte probabil ca acesta să nu fie un caz singular, pentru un moment doar cele două au fost scoase din ecuaţie.

În cazul în care, prin peregrinările voastre online, aţi observat că aţi început să vedeţi mai multe reclame decât în urmă cu câteva zile, atât sub formă de pop-uri cât şi de bannere, cel mai bine ar fi să faceţi un pic de ordine printre extensii Chrome sau alt browser.